Oct 122009
 

Bagaimana Buat Duit Secara Sah!

Ramai orang termasuk saya dan anda yang mahu mengetahui rahsia bagaimana membuat duit secara sah! Bukannya mencetak ringgit palsu…ini salah!

  • Buat duit disini bermaksud anda menjana pendapatan walaupun sedang tidur
  • Buat duit disini bermaksud duit yang bekerja untuk anda bukannya anda yang bekerja untuk duit.
  • Buat duit disini bermaksud anda buat sekali dan menjana keuntungan sampai bila-bila.

Untuk mencapai maksud buat duit tersebut maka bolehlah saya katakan bahawa anda perlukan satu sistem yang menjana pendapatan walaupun anda sedang tidur.

Persoalan yang menjadi tanda tanya adalah apa dan bagaimana mencipta sistem buat duit ini?

Mungkin anda pernah atau belum pernah mendengar bagaimana seseorang itu boleh menjana pendapatan penghasilan karya.

Penghasilan karya ini seperti mencipta dan membuat lagu, membuat filem dan menulis buku.

Mereka ini sedang mencipta sistem buat duit mereka sendiri. Ini kerana mereka hanya perlu menghasilkan karya produk mereka sekali sahaja, kemudian jual dan tunggu keuntungan datang mencurah-curah walaupun sedang tidur.

Bagi orang biasa agak sukar untuk menghasilkan filem, bagi orang biasa agak sukar untuk menghasilkan lagu tetapi ramai orang biasa yang boleh menghasilkan karya produk maklumat mereka.

  • Buktinya pada ketika ini ramai orang biasa yang boleh menghasilkan dan menjual buku mereka melalui pos dan internet.
  • Buktinya pada ketika ini ramai orang biasa yang boleh menghasilkan video mereka sendiri di youtube.

Apakah Produk Maklumat?

Ianya adalah seperti buku, manual, video, kaset, disket atau CD bermaklumat.

Apa yang perlu anda lakukan untuk menceburkan diri dalam bisnes buat duit ini adalah menghasilkan produk maklumat yang diperlukan orang dan menjadikannya supaya orang lain boleh mendapatkannya.

Hari ini penggunaan komputer dapat memudahkan lagi tugas anda untuk menyediakan produk maklumat ini.

  • Anda boleh menulis buku menggunakan komputer.
  • Anda boleh menghasilkan video menggunakan komputer.
  • Anda boleh menghasilkan audio menggunakan komputer.

Anda jangan tekejut jika saya katakan produk maklumat adalah satu bisnes yang cukup menguntungkan.

Pasaran untuk produk ini cukup luas dan oleh kerana skopnya begitu luas anda mempunyai pesaing yang kurang.

Jadi peluang untuk anda berjaya dalam bisnes ini cukup cerah.

Kebanyakan produk ini berkisar tentang hobi dan minat dimasa lapang.

Contohnya :

  • Patti Carlson  mencipta mesin buat duit beliau berjuta dollar melalui bukunya yang bertajuk “Bagaimana Bermain Piano Dengan Senang” yang dijualnya melalui televisyen di Amerika Syarikat.
  • Robert Lauglin mencipta mesin buat duit beliau dengan hanya menjual satu kursus belajar dirumah bertajuk “Bagaimana Memainkan Lagu Pujaan Anda Dengan Piano – Hanya 3 Jam”, dan “100 Resepi Lazat Hawaii Anda Boleh Buat Sendiri Di Rumah” adalah satu buku kecil yang diiklankan dan dijual melalui iklan kecil dimajalah wanita dan tabloid.
  • Joe Sabah berjaya mencipta mesin buat duit beliau dengan menjual ribuan bukunya yang bertajuk “Bagaimana Mendapat Kerja Yang Anda Idamkan Dan Majikan Menelefon Anda”.

Apa Yang Anda Perlu Lakukan!

Jadi apa yang perlu anda lakukan untuk mencipta mesin buat duit anda sendiri?

  • Anda perlu belajar untuk menghasilkan produk maklumat anda sekarang!
  • Anda perlu pandai menulis buku sekarang!
  • Anda perlu ada kemahiran menulis surat jualan anda sekarang!
  • Anda perlu belajar membuat website atau blog anda sekarang!
  • Anda perlu belajar meniaga dan menjual sekarang!

Mulakan tindakan pertama anda untuk membuat duit dengan mula mempelajari ilmu buat duit ini sekarang kemudian bertindak untuk menghasilkan produk maklumat anda sendiri.

Selamat Mencuba!

  2 Responses to “Bagaimana Buat Duit Secara Sah.”

  1. Mencari pendapatan sambilan?
    gaji sedia ade x cukup?
    Hutang berlambak?
    Di sini ade jalannye..
    setiap masalah ade jalan penyelesaiannya.

    ape tunggu lg?
    jom tgok ape yg boleh anda lakukan untuk mengatasi masalah kewangan
    dan menambah pendapatan!

    boleh buat RM500 seminggu sambil tengok astro ,korang nak join? Kelab jutawan tengah cari member baru, Meh klik sini untuk daftar ?
    ade yang dah berjaya dapat kumpul RM10,000, korang mesti jelous… hehe..

    http://www.kelabjutawan.org/index.php?ref=intannadiya

    cepat! jangan lepaskan peluang berharga..

    x cube, x tahu kan
    dapatkan laporan percuma! daftar je.. x kene bayar pun..
    jom lah cube..

  2. BAGAIMANA CARA UNTUK SAYA MEMBUAT PENDAFTARAN PERNIAGAAN DI MUDAH

 Leave a Reply

(required)

(required)

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>